FAQ

Registreren

Moet ik me registreren op de webshop?

De eerste keer dat u winkelt in de webshop geeft u uw persoonlijke gegevens door, zodat we uw bestelde producten kunnen versturen. Bij elke volgende bestelling volstaat het om u aan te melden met uw e-mailadres en wachtwoord. Dat bespaart u tijd en werk en uw gegevens zijn altijd correct. Het blijft steeds mogelijk om uw contactgegevens aan te passen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Als u uw wachtwoord vergeten bent, kan u op de website bovenaan rechts op “Inloggen” klikken. Hier klikt u op de link “Wachtwoord vergeten?”. Geef nu uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mailtje van ons met uw nieuwe wachtwoord.

Reserveren

Bestellen

Ik heb een bril via de Optiek Jo Warniers webshop gekocht. Indien ik bij Optiek Jo Warniers langskom om er glazen op sterkte in te laten plaatsen, krijg ik dan korting op deze glazen?

Wenst u 1 van onze webshop brillen met glazen op sterkte? Dat kan! Klik op "Wenst u deze bril op sterkte?" op de productfiche van de bril in kwestie, print de kortingsfiche af, kom naar de winkel en geniet een introductie korting van 10% op uw glazen op sterkte.

Let op: enkel geldig bij glazen op sterkte voor uw uitgekozen webshop bril en enkel bij afgifte van de afgeprinte fiche! Enkel geldig voor brillen aangekocht of gereserveerd (indien u een webshop bril liefst eerst past, reserveer hem dan online en neem de kortingsfiche mee naar de winkel voor mocht u uiteindelijk besluiten om de bril aan te schaffen) via www.optiekjowarniers.be/webshop, de online winkel van Optiek Jo Warniers. Deze actie is niet cumuleerbaar met andere acties en promoties.

Wat als een product niet voorradig is?

Bij producten die reeds verkocht zijn, zal de boodschap “Tijdelijk niet leverbaar” te zien zijn. Indien u te weten wil komen wanneer dit product terug voorradig is, kan u ons een bericht sturen door op de knop “Informatie aanvragen?” te klikken en het online invulformulier te vervolledigen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Welke brillenmerken verkoopt men bij Optiek Jo Warniers?

Wij hebben alle topmerken in huis:

Adidas – Anne et Valentin – Armani – Calvin Klein – Carrera – Cartier – Cazal – Chanel – Dior – Dolce & Gabbana – Emilio Pucci – Gucci – Hogan – Hugo Boss – Lafont – Lindberg – Nike – Paul & Joe – Paul Smith – Persol – Prada – Prodesign – Ray-Ban – Roberto Cavalli – Rolf – Serengeti – Silhouette – Marc Jacobs – Theo – Tods – Tom Ford – Warnini – Yves Saint Laurent

Bij Optiek Jo Warniers hebben wij zonnebrillen en monturen voor heren en dames. Ook voor kinderen van 0 tot 16 jaar hebben wij een ruim assortiment brillen.

Op onze webshop ziet u een selectie uit ons volledig assortiment. Indien u een bril online niet vindt, laat het ons weten – misschien hebben we hem in de voorraad van onze winkel of kunnen we hem bestellen voor u.

Hoe weet ik of een bril mij staat? Welke bril past het best bij welk gezicht?

Algemeen kan u stellen dat er zeven gezichtsvormen zijn: rond, vierkant, ovaal, driehoekig, hartvormig, omgekeerd hartvormig en lang. U kiest dan best een montuur dat tegengesteld is aan de vorm van uw gezicht.

Hebt u een rond gezicht, dan kan u een bril kiezen met rechte, hoekige lijnen.Met een vierkant gezicht bent u eerder gebaat bij een ronde of ovale bril.Een ovaal gezicht, gekenmerkt door hoge jukbeenderen en een smal toelopende kin, kan elke vorm van montuur verdragen.Een driehoekig gezicht staat het best met een sterk breed montuur met een dunne rand en met de nadruk op de verticale lijn.Een hartvormig gezicht wordt gekenmerkt door een breed voorhoofd, brede jukbeenderen, en een smalle mond en kin. In dit geval is het aan te raden een bril te kiezen waarvan de brillenglazen breder dan hoog zijn.Bij een omgekeerd hartvormig gezicht opteert u eerder voor een breed en krachtig montuur.Een lang gezicht ten slotte, waarbij het gezicht langer dan breed is, staat goed met een vierkantig montuur met krachtige bovenrand.

Dit zijn uiteraard algemene richtlijnen. Uiteindelijk moet u een bril kiezen waar u zich qua vorm en kleur goed bij voelt.

Valt elke zonnebril te combineren met glazen op sterkte?

Niet alle zonnebrillen kunnen op sterkte gemaakt worden. Bijvoorbeeld bij sommige zonnebrillen heeft de fabrikant ervoor gekozen om voorrang gegeven aan de esthetiek van het glas (speciale kromming e.d.) waardoor het niet mogelijk / af te raden is hier glazen op sterkte voor te voorzien – techniek en esthetiek gaan hier niet altijd samen. In andere gevallen kan het zijn dat een zonnebril op sterkte gemaakt kan worden, maar enkel voor een beperkt aantal sterktes.

Wij geven op onze webshop altijd duidelijk aan of een zonnebril al dan niet gecombineerd kan worden met glazen op sterkte.

Waarom kan ik geen zonnebril of montuur met glazen op sterkte kopen via de webshop?

Glazen op sterkte zijn technische hoogstandjes die men telkens op maat moet realiseren en die men dus best niet zomaar online bestelt.

Om glazen op sterkte te kunnen vervaardigen, moet de opticien-optometrist de precieze afstand tussen beide oogpupillen kennen. De glaskeuze wordt immers bepaald op basis van de plaats van de pupil in het glas. Om de juistheid van de meting te garanderen, is het van belang deze uit te voeren met behulp van nauwkeurige meetapparatuur.

De afstand tussen beide oogpupillen zelf opmeten met bijvoorbeeld een meetlint geeft een onnauwkeurig resultaat en daarom raden wij deze methode af.

Hoeveel bedraagt de verzendingskost?

  • Gratis verzending vanaf €50 voor leveringen in België en Nederland.
  • Voor leveringen in België onder een bedrag van €50 wordt er een verzendingskost van €6,95 aangerekend.
  • Voor leveringen in Nederland onder een bedrag van €50 wordt er een verzendingskost van €15 aangerekend.
  • Indien u uw bestelling zelf komt afhalen, zijn er uiteraard geen verzendingskosten.

Verzending

Wat moet ik doen als mijn bril mij niet bevalt?

Als u om welke reden dan ook niet 100% tevreden bent met uw bestelling, kunt u tot 8 dagen nadat u uw bestelling ontvangen heeft het product terugsturen zolang het product niet gedragen is. Terugsturen kan gratis via het meegeleverde retour-formulier. U dient het product in de originele verpakking en met alle meegeleverde toebehoren terug te sturen; het originele etiket alsook de security sensorzegel dienen nog aan de bril gehecht te zijn. Zodra de zending bij ons toegekomen is, krijgt u de aankoopprijs terugbetaald. De eventuele verzendkosten van uw oorspronkelijke bestelling worden niet terugbetaald. Geretourneerde artikelen kunnen niet ingeruild worden.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Indien we de betaling ontvangen voor 15u, versturen we het pakje dezelfde dag nog.

Pakjes voor België komen (haast altijd) 's anderendaags aan.
Pakjes voor Nederland worden geleverd binnen 2 à 5 dagen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, dat kan in onze winkel te Sint-Truiden. Kies tijdens het bestellen voor de optie “Afhalen” onder “Verzendingsmethode”. U ontvangt een e-mailtje van zodra uw bestelling klaarstaat.

Overig

Welke skihelm maat moet ik kiezen?

Een helm moet nauw sluiten maar mag geen drukpunten hebben. Als je je hoofd heen en weer beweegt mag de helm niet over je hoofd schuiven.
Het afstellen van de kinriem moet zodanig gebeuren dat hij niet knelt op de adamsappel of de keel, maar mag ook niet te wijd zijn zodat hij onder de kin doorgehaald kan worden.

Het opmeten van het hoofd:

Hanteer ter controle de onderstaande maattabel waardoor je de juiste maat krijgt. Het opmeten van de helmmaat kun je zelf doen door middel van een meetlint. Houd het meetlint 1,5 cm boven de wenkbrauwen rondom het hoofd en meet de grootste omtrek op die plek (zie afbeelding)

 

Disclaimer
In bijna alle gevallen zal deze meetinstructie correct zijn. Het kan echter voorkomen dat er een kleine afwijking in uw maat ontstaat. Optiek Jo Warniers is niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van deze afwijking.

Wat is een opticien-optometrist?

Een optometrist is een oogmeetkundige. Hij of zij zal met behulp van geavanceerde oogmeet-apparatuur veranderingen in uw gezichtsscherpte opsporen. Uw opticien zal deze veranderingen via op maat gemaakte brillenglazen corrigeren.

Bij Optiek Jo Warniers werken we met gediplomeerde opticiens-optometristen. Tijdens uw bezoek meten wij uw zicht en begeleiden wij u vervolgens bij het vinden van de perfecte bril. U wint tijd doordat wij deze gecombineerde expertise aanbieden!

Een opticien-optometrist is er om uw zicht te meten en kan/mag niet optreden als oogarts. Indien u een oogziekte vermoedt of u wil zich hierop laten testen, raden wij u aan een afspraak te maken bij uw oogarts.

Mijn bril moet hersteld worden, kan ik dit bij jullie laten doen, ook als ik mijn bril niet bij jullie gekocht heb?

Ja. Optiek Jo Warniers heeft, als 1 van de weinige optiekzaken in België, een eigen professioneel uitgerust atelier om volwaardige herstellingen te kunnen uitvoeren. Wij beschikken zelfs over een speciaal laser-toestel om alle edelmetalen aan elkaar te zetten of titanium brillen te herstellen. U kan bij ons dus terecht voor nagenoeg elke soort herstelling. U kan ons hiervoor contacteren via optiek@jowarniers.be of u bent altijd welkom om langs te komen in onze winkel.